Your address will show here +12 34 56 78
boxenbloggen
-spis godt, spis rent!

I sommer skal vi kose oss! Slappe av, oppsøke nye steder, møte nye mennesker. Tilbringe tid med de vi er glade i, og lade batteriene til en lang høst og vinter.

Mange av oss har lagt inn en ekstra innsats foran fellesferien, og nå er det viktig å legge opp en god strategi for å unngå å bli den som sliter tyngst på trening i august. En måned uten trening vil gjøre veien tilbake til sommerformen lengre enn nødvendig.

«Men jeg skal jo ha ferie», tenker du nå. Og det skal du. Med god samvittighet. Både i sommer og i høst. Og samvittigheten i høst tar du kontroll over ved å legge inn korte, effektive økter i sommerferien.

Vi har laget en liten video som demonstrerer noen enkle øvelser du kan gjennomføre uten hjelpemidler, som er enkle å gjennomføre på ferie – uansett hvor du befinner deg.

Gjør det enkelt!

Gjør det enkelt. Men sørg for å ha disiplin på gjennomføringen. Lag deg en plan, og forsøk å få inn en økt hver dag. Sett av 20 minutter på morgenkvisten, eller på ettermiddagen – og bruk gjerne noen av våre tips til øvelser. De fleste drar på ferie sammen med noen, så benytt deg av dette, for eksempel som erstatning for vekter.

Samme hvor du har tenkt deg i ferien, så vil du mest trolig ha en bakke i nærheten. Med unntak av de som drar til Danmark, naturligvis. Bruk bakken for alt den er verdt, og kjør noen bakkeløp før frokost. Hvis du er i Danmark så kan du for eksempel erstatte bakken med å løpe på stranden, for å få litt motstand.

 

«Hva med maten da?» lurer du sikkert på.

Og det er jo ferie. Mange besøker gjerne land rundt middelhavet i ferien, og der er det mye inspirasjon å hente. Middelhavskost er ren og sunn, og ikke minst god. Kostholdet rundt Middelhavet er veldokumentert for sine helsemessige fordeler, og dette kan du utnytte til fulle.
Og uansett hvor du ferierer, gjør det enkelt – spis godt, men spis rent!

Det viktigste er jo at du skal kose deg, slappe av og lade batteriene slik at du er klar for mørketiden. Men hvis du klarer å holde grunnlaget ved like så går du en mye lettere høst i møte. Tenk teknikk. Tenk effektivitet og ikke minst tenk skalering. Du tilpasser treningsmengden og øvelsene du velger til det nivået du er på, og om du tar pushups med samboeren, en av ungene eller bikkja på ryggen – så velger du selv belastningen. Ha fokus på teknikken, husk at du ikke vil ha ferien ødelagt på grunn av feil teknikk og overbelastning.

 

 

0